گزارش آزمایش nt

در زیر یک جواب آزمایش nt را مشاهده می کنید.

در این آزمایش به عدد nt دقت داشته باشید

جواب سونوی ان تی

عدد نرمال nt

در مورد عدد ان تی آنچه بسیار مهم است این که این عدد در بین هفته یازدهم بارداری تا آخر هفته سیزدهم یعنی پایان روز 6ام از هفته 13ام یا همان زمان انجام غربالگری سه ماهه اول بارداری اهمیت دارد. و نکته بسیار مهم تر که خیلی کم به آن اشاره می شود این است که این عدد با توجه به سن جنین متفاوت می باشد و به این صورت نیست که مثلا عدد نرمال NT در هفته یازدهم بارداری و هفته چهاردهم بارداری یکسان باشد.

با افزایش سن جنین محدوده نرمال این عدد نیز افزایش می یابد به این صورت که ممکن است یک عدد NT در هفته یازدهم بارداری غیرنرمال یا خطرناک باشد اما همین عدد در هفته چهاردهم مشکل خاصی نداشته باشد.

اینستاگرام مرکز

عدد nt در غربالگری اول

همانطور که شاید بدانید سن دقیق جنین با توجه به اندازه CRL جنین که در سونوگرافی nt اندازه گیری می شود تعیین می شود. به همین دلیل چون سن جنین ارتباط مستقیم با اندازه CRL دارد معمولا یک نمودار وجود دارد که در آن محدوده نرمال nt و CRL نشان داده شده است که توسط مادران به صورت کامل قابل درک نمی باشد به همین دلیل در این نمودار ما سعی کردیم سن تقریبی جنین را اضافه کنیم که مادران به این وسیله بتوانند درک بهتری از عدد نرمال NT در سنین متفاوت جنین داشته باشند.

اعداد نرمال nt

نحوه تفسیر نمودار بالا

دقت داشته باشید برای مثال اگر CRL جنین برابر با 35 میلی متر باشد سن تقریبی آن برابر با 10 هفته و 4 روز می باشد در این سن عدد نرمال NT تقریبا 1 می باشد و هرچه به 2 نزدیکتر بشود از محدود نرمال خارج می شود اما و اگر بالاتر از 2 باشد این عدد خطرناک بوده و می تواند نشانه ای از احتمال خطر وجود بیماری هایی مثل سندروم داون یا سندروم ترنر باشد. ولی اگر جنین در CRL 75 باشد که سن آن تقریبا برابر با 13 هفته و 1 روز می باشد عدد 2 برای nt در محدوده نرمال قرار می گیرد.

عدد نرمال nt در هفته ۱۳

با توجه به توضیحات داده شده و بررسی نمودار می توان گفت در هفته 13 ام بارداری میزان nt کمتر یا مساوی با یک تقریبا میزان نرمال می باشد و هرچه این میزان از این عدد افزایش نشان دهد احتمال وجود سندروم داون در جنین افزایش می یابد.

مقدار نرمال nt در غربالگری اول

با توجه به توضیحات بالا و نمودار رسم شده چون غربالگری سه ماهه اول از هفته 11ام بارداری قابل انجام می باشد و تا پایان هفته 13ام انجام می شود، پس با توجه به نمودار بالا به راحتی می توانید میزان نرمال ان تی در غربالگری اول را به دست آورید که پس از آن به راحتی می توانید تفسیر آزمایش nt سه ماهه اول را انجام دهید.

تفسیر رایگان جواب آزمایشات بارداری

اگر می خواهید هستید جواب آزمایش غربالگری های مرحله اول یا مرحله دوم ، سلفری یا آمنیوسنتز شما به صورت رایگان توسط متخصص ژنتیک پزشکی تفسیر شود با کلیک بر روی لوگوی زیر،  پس از فالو کردن پیج مرکز، در زیر یکی از پست های مرتبط درخواست خود را کامنت کنید تا در کوتاهترین زمان تفسیر رایگان برای شما انجام شود:

لوگوی اینستاگرام مرکز ژنتیک پزشکی دکتر زعیمی

 

جواب آزمایش nt سالم, جواب ازمایش nt سالم
نوشتهٔ پیشین
جواب آزمایش سل فری چقدر طول میکشه
نوشتهٔ بعدی
اعداد نرمال آزمایش غربالگری دوم

پست های مرتبط

نتیجه‌ای پیدا نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید