slos در غربالگری دوم باید چند باشد

slos در غربالگری چیست

یکی از بیماری هایی که در غربالگری دوم بارداری مورد بررسی قرار می گیرد سندروم اسمیت لملی اوپتیز (smith lemli opitz syndrome) یا همان SLOS می باشد. با توجه به توضیحاتی که در پست مربوط به نحوه خواندن جواب غربالگری دوم بارداری داده شده می دانیم که در غربالگری مرحله دوم یکی از فاکتورهای بیوشیمیایی که در خون مادران باردار مورد بررسی قرار می گیرد میزان آلفا فیتوپروتئین یا AFP می باشد. مطالعات نشان داده است که اگر جنینی که در رحم مادر وجود دارد به بیماری SLOS مبتلا باشد و یا به بیماری های مرتبط با نقایص لوله عصبی یا همان NTD مبتلا باشد میزان این پروتئین در خون مادر افزایش می یابد. به همین دلیل بررسی میزان این پروتئین یکی از شاخص های مهم برای پیش بینی درگیری احتمالی جنین به بیماری های گفته شده می باشد.

مقدار نرمال slos در غربالگری دوم

با توجه به تعاریف غربالگری در ایران میزان خطرناک برای عدد SLOS برابر با خطر 1 در 100 یا بیشتر از آن می باشد یعنی اگر این عدد در غربالگری دوم یک مادر باردار برای مثال برابر با 1 در 50 باشد عدد کاملا خطرناکی می باشد. اما میزان بالاتر از 1 در 100 به عنوان میزان کم خطر در نظر گرفته می شود ولی این میزان بی خطر نمی باشد قطعا. و هرچه این عدد کمتر از 1 در 100 باشد خطر کمتر خواهد بود.

برای درک این احتمالات خطر می توانید فیلم زیر را نگاه کنید که بسیار کمک کننده و ساده می باشد و احتمالات مورد بررسی در غربالگری را به زبان بسیار ساده توضیح می دهد.

فیلم غربالگری بارداری

 

نوشتهٔ پیشین
میزان خطای تعیین جنسیت در آزمایش سل فری
نوشتهٔ بعدی
تشخیص پدر جنین سقط شده

پست های مرتبط

نتیجه‌ای پیدا نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید