چگونه بفهمیم فرزند واقعی هستیم؟

نحوه تعیین دقیق فرزند بودن در یک خانواده

آیا تا به حال شنیده اید که پدر یا مادری بعد از سالها فرزند خود را که گم کرده بودند پیدا کنند؟یا اینکه شاید برای فردی سوال شده باشد که آیا فرزند واقعی خانواده ای هست یا خیر؟

حتما این سوال در ذهن شما شکل میگیرد که این والدین یا فرزند چگونه مطمئن می شوند که این فرد فرزندشان است، یا یک فرد چگونه اطمینان پیدا میکند که فرزند واقعی یک خانواده است، در واقع برای تعیین رابطه ای که بین فرزندان با والدین وجود دارد، از تست Paternity یا تعیین والد، استفاده می شود.

Paternity یا تعیین هویت آزمایشی است که رابطه بین والدین و فرزندان را تایید می کند، برای تعیین هویت روش های گوناگونی وجود دارد که یکی از رایج ترین و دقیق ترین روش ها استفاده از تست DNA است که از نمونه ها بیولوژیک از جمله خون، مو، یا ناخن و …. برای تشخیص استفاده می شود، دقت این آزمایش 99.9% و درصد خطای بسیار کمی دارد.

15 تا 17 مارکر ژنتیکی در این آزمایش مورد بررسی قرار می گیرد این مارکرها توالی های تکرار شده DNA هستند که به اصطلاح به آن ها STR هم گفته می شود. هر فردی که به دنیا می آید نیمی از ژن های خود را از پدر و نیم دیگر را از مادر دریافت میکند. تکرار این توالی ها در فرزندان باید مشابه به والدین باشد اگر حتی در یک ناحیه توالی ها مشابه نبود رابطه ای که بین فرزندان و والدین است تایید نمی شود.

هنگامی که فرزندی به دنیا نیامده باشد لازم است که از جنین نمونه گیری از روش آمنیوسنتز انجام شود و مقایسه توالی ها بین والدین و جنین مورد بررسی قرار گیرد.

از کجا بفهمیم بچه مال کیه ؟ یا همان تست تشخیص پدر

 

نوشتهٔ پیشین
هزینه آزمایش کاریوتایپ سال 1403
نوشتهٔ بعدی
آزمایش غربالگری اول

پست های مرتبط

نتیجه‌ای پیدا نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید